A gördeszka csapágy jellemzően egy vagy két oldalon zárt, ipari szabvány szerint 608-as golyóscsapágy. A bennük található golyóskosár anyaga nylon – ez a rugalmas anyag képes elviselni a gördeszka kerékben fellépő terhelést.
Besorolásukat tekintve gyakran találkozhatunk a 0-tól 9-ig terjedő amerikai ABEC osztályozással. Ez a szám azonban gyártási toleranciát, futáspontosságot jelöl, tehát önmagában nem sokat árul el egy gördeszka kerékben nyújtott teljesítményről, teherbírásról.
Ebből fakad, hogy több csapágy márka egyáltalán nem alkalmazza az ABEC minősítést, és termékeiket ettől eltérő szempontok alapján pozicionálják.
A gördeszka csapágyak rendszeres karbantartást igényelnek, amit jelentősen megnövelt élettartammal és jobb teljesítménnyel hálálnak meg. A karbantartás pontos menetéről erre a linkre kattintva olvashatsz bővebben.