Slappy ST1 Lights gördeszka felfüggesztés (red 8.5)
Mike Sinclair ex pro rider, jelenleg a Toy Machine, a Foundation és a Nike SB team managere. A covid pandémia miatti lezárások idején kezdett egy olyan felfüggesztésen dolgozni, ami a legmeghatározóbb jellemzők optimumát nyújtja, név szerint: legyen erős, de ne legyen túl nehéz, forduljon jól, de ne legyen túl wheelbite-os, valamint legyen nagy a grind clearance*, de ne legyen túl magas maga a függő.
A Slappy Trucks két év kísérletezést követően került piacra, jelenleg többféle modell és színváltozat is elérhető belőle.
A Slappy ST1 lights gördeszka felfüggesztés a gyártó kínálatának „flagship” modellje, jellemzői az alábbiak:
- lights: a standard változathoz képest alacsonyabb súly
- kovácsolt talp (könnyebb és erősebb)
- hollow: üreges tengely és tőcsavar
- fordított (inverted) tőcsavar
- bejáratást nem igénylő gumipogácsák
- kiváló fordulékonyság
- a t-alakhoz képest eddig nem látott mértékben süllyesztett tőcsavar
- kevesebb wheelbite
Nem elhanyagolható szempont, hogy a Slappy Trucks esetében a méretválasztást is sikerült (végre) leegyszerűsíteni. A felfüggesztések méreteit ugyanúgy inch-ben adják meg, így egy 8.25″-ös laphoz a 8.25″ mérettel rendelkező felfüggesztést kell választanuk. Hab a tortán, hogy a méret minden esetben fel van tüntetve a t-alakon.
*a grind clearance a t-alak és a tőcsavar vízszintes síkjának a távolsága (magyarán: milyen mélyen ül a tőcsavar vége a t-alak csúszó felületéhez képest). Ha ez a távolság kicsi, akkor grind trükkök során a tőcsavar vége nagyobb eséllyel ér hozzá a korláthoz/szegélyhez. Ha a távolság nagy, az vajsima grinde-okat eredményez a legextrémebb szögben történő csúszások (feeble, smith, crooked) során is.
Slappy trucks méret- és súlytáblázat: