Menu

Kosár

0db - 0Ft
Az Ön kosara üres!

Pumptrack Skate Jam II. - július 31 szombat


A 2019 októberében átadott győrújbaráti pumpapályán 2020 szeptember elején rendeztük meg az első (Pump Around) skate jamet. 
Az esemény egyszerre szólt a pálya gördeszkások által történő felavatásáról, másrészt a népszerűsítéséről, mert bár a pumptrack 
kerékpáros kezdeményezésből jött létre, deszkával is kiválóan használható, és rengeteg hasznos készséget fejleszt rendkívül szórakoztató módon. 

Már tavaly úgy gondoltuk, hogy évente ismétlődő rendezvényt szeretnénk, főleg, hogy a pályák száma egyre nő, 
és más települések is kedvet kaphatnak ahhoz, hogy megszervezzék a saját változatukat. 

A dátum kiválasztását illetően ezúttal körültekintőbb módon jártunk el - nincs róla tudomásunk, hogy bármilyen egyéb gördeszkás eseménnyel ütközne az időpont. 


pumptrack skate jam 2

 

 Mivel a rendezvényt elsősorban a kezdő gördeszkásoknak szervezzük, azt reméljük, hogy sok olyan riderrel fogunk találkozni, 
aki a közelmúltban vásárolt deszkát és még csak ismerkedik a sporttal. A pumpálás technikájának elsajátítása 
komoly lökést ad a rutinnal még nem rendelkezőknek, és rövid időn belül fejleszt olyan képességeket, 
amiket síkon gyakorolva lényegesen tovább tart megtanulni. 
Mindemellett számítunk a gyakorlott gördeszkások megjelenésére is, hiszen a pálya mindenkinek tartogat kihívást - 
ez különösen igaz a győrújbarátira, ahol némi szintkülönbséggel is meg kell birkózni. 

Örömünkre szolgál, hogy a valódi jam hangulathoz ezúttal 5 zenekar is hozzájárul, ők 17 órától szolgáltatják a zenei aláfestést a rendvezvény végéig. 

A részvétel ezúttal is ingyenes, van azonban pár dolog, amit érdemes szem előtt tartani: 
bukósisak viselése kötelező, egyéb védőfelszerelés pedig ajánlott. 

Büfé nem áll rendelkezésre, így a szükséges ételről, valamint a folyadékról gondoskodjatok! 
Parkolás a pályával szemben található tisztáson

Várunk benneteket szombaton 14 órától a Csordahajtó úton található Tatanka BikeParkban! 
Az esemény FB linkje: https://www.facebook.com/events/546532330044166

Komplett gördeszka felfüggesztés - mozgástér

A komplett gördeszkák témakörét korábban már megpróbáltuk kivesézni - ezt az írásunkat IDE KATTINTVA találod. 
Változatlanul azt valljuk, hogy hatalmas segítséget jelentenek a kezdőknek, nem pusztán a kedvező ár miatt, 
hanem azért is, mert leveszik a választás terhét a vállukról, és egy olyan sporteszközt biztosítanak a számukra 
(természetesen egy bizonyos árszint felett) amit a gyártó szakszerűen állított és szerelt össze.
Ennek köszönhetően nincs más dolgunk, mint a polcról leemelni és használni -
biztosak lehetünk benne, hogy nem csupán működni fog, de megfelelően teljesít is. 

MEGNÉZEM A KOMPLETT GÖRDESZKÁK KÍNÁLATÁT

A gördeszkázásnak azonban elengedhetetlen része a komponensek kombinálása. 
A komplett gördeszkákat leszámítva nem jellemző a két egyforma setup, hiszen annyiféle lap, 
felfüggesztés, kerék áll rendelkezésre, hogy ritkán adódnak azonos kombinációk. 

A lehetőség pedig megteremti az igényt: mindenki szeret a saját igényei alapján választani,
legyen szó funkcionalitásról vagy ízlésről. 

Annak, hogy valaki élete gördeszkáját pont egy komplett darabban találja meg, elég kicsi az esélye. 
Ez nyilván nem lehetetlen, de idő kell ahhoz, hogy kitapasztaljuk, milyen méret, milyen forma, milyen geometria válik be nekünk a leginkább, 
legyen szó bármelyik alkotórészről. Annak, aki az első lépéseket teszi meg, minderről még fogalma sincs, 
ezért az első gördeszka kiválasztása során a döntő tényező a kinézet: a deszka színe, illetve a rajta található grafika. 

A komplett gördeszka felfüggesztés nem újkeletű dolog, de jó minőségben, megbízható gyártótól ritkán beszerezhető. 
Pedig nagyon hasznos dolog: átmenetet képez a komplett deszka és az egyedileg összeállított setup között. 
Miért jó ez nekünk? Sokkal rugalmasabban tudunk gördeszkát összeállítani, mivel a gördeszka lap (és griptape!) terén megadja a választás lehetőségét. 
Te mondod meg, hogy milyen lapot szeretnél, ami mindjárt több mozgásterest biztosít ahhoz, hogy egyedi deszkád legyen! 

komplett gördeszka felfüggesztés elementAdott tehát egy optimális mérettartamot lefedő felfüggesztés, közepes keménységű kerékkel, jó minőségű csapágyakkal,
plusz csavarokkal gyakorlatilag egy pár felfüggesztés áráért. 
MEGNÉZEM A KOMPLETT GÖRDESZKA FELFÜGGESZTÉST
Számoljunk: ha a fentieket szeretnénk mi magunk összeválogatni, még olcsóbb alkatrészeket felhasználva is kb 10'000 Ft-tal magasabb végösszegnél kötünk ki. Egy komplett felfüggesztésre építkezve viszont 40-45e. Ft-ból lehet egy komplett deszkánk, úgy, hogy tetszés szerint választunk a lapok és griptape-ek kínálatából. 

MEGNÉZEM A GÖRDESZKA LAPOK KÍNÁLATÁT

MEGNÉZEM A GRIPTAPE-EK KÍNÁLATÁT

Kezdőknek problémát okozhat az összeszerelés, de ebben természetesen segítünk: a webáruházi rendeléseknél 
elég megjegyzésben kérni, hogy kompletten szerelve történjen a kiszállítás, az üzletben pedig workshopszerű módon együtt szerelünk, részletesen átbeszélve az összerakás egyes lépéseit, valamint a beállításokkal és a karbantartással kapcsolatos tudnivalókat. 

Ne feledd: gördeszka szereléssel, összeállítással, választással kapcsolatban keress bennünket bátran 
személyesen üzletünkben, vagy elérhetőségeink bármelyikén! 



 

 

Gördeszka árak, avagy hogyan lesz az olcsó drága?

Az olcsó, sportáruházakban kapható gördeszka állandó téma nálunk - vannak, akik azért keresnek meg bennünket, mert már megégették magukat vele korábban, 
és vannak, akik a szervizelésük kapcsán jutnak el hozzánk, miután ilyen témában a multik nemigen tudnak segíteni. Bár mi ezt az árkategóriát/minőséget (okkal) nem forgalmazzuk, belátjuk, hogy van létjogosultságuk ezeknek a termékeknek. Fontos azonban, hogy a későbbi esetleges csalódások, és aránytalanul magas javítási költségek elkerülése végett tisztában legyünk azzal, hogy mit várásolunk, ezáltal helyén tudjunk kezelni egy ilyen terméket. 
Mivel a közelmúltban két ilyen deszka is megfordult nálunk egyszerre, úgy gondoltuk, hogy ennek kapcsán próbáljuk meg levonni a szükséges tanulságokat.

A történet úgy indult, hogy javításra érkezett hozzánk két ránézésre nagyon olcsó, gyenge minőségű, gyerekeknek szánt deszka. 
Az egyik folyamatosan egy irányba húz, a másiknak pedig darabokra (!) törött az egyik felfüggesztése - 
egy 40 kilós kisgyerek alatt, aki éppen csak tanul gördeszkázni. Ezt muszáj volt megörökíteni: 

olcso gyenge gordeszka felfuggesztes 1

A gyerekek a gördeszkákat ajándékba kapták, talán rokonoktól - tippre 10'000 Ft alatti összegért kínálták őket - sajnos ennyit sem érnek, de jó vételnek tűntek. 

Gyorsan túltettük magunkat a szokásos frázisokon: sajnos ezek ilyenek, az ember azt kapja, amiért fizet, csodák nincsenek, tanulópénz, stb. 
Most viszont valami megoldást kellene találnunk, és a deszkák árkategóriáját elnézve ez nem lesz egyszerű. 

Természetesen ezeknek az alsókategóriás termékeknek is megvan a létjogosultságuk. Időnként még hangoztatom is, hogy létezik az a szituáció, 
amikor a létező legolcsóbbat kell választani. Amikor borítékolható, hogy a gyermek nagy lelkesedése a gördeszkázás iránt
nagyjából 1-2 hétig fog tartani, akkor ez az árkategória a tökéletes megoldás. 

olcso gyenge gordeszka 04

Csak van egy marha nagy kockázata: a gyatra minőségű, sporteszköznek a legjobb indulattal sem nevezhető termék egy önbeteljesítő jóslatot valósít meg:
a gyermek tényleg rövid időn belül felhagy majd a gördeszkázással, csak éppen a használhatatlan deszka veszi el a kedvét az egésztől. 
Jó minőségű komponensek utólagos beszerzésével ugyan még akár menthető is lenne a dolog, de szinte garantáltan nagyobb összeget fogunk elkölteni,
mint amekkorát a vásárlásnál megspórolni véltünk. Arról nem is beszélve, amikor az alkatrészek cseréje során kompatibiltási problémákba is belefutunk. 

Hozzátenném: akik ilyen jellegű problémával keresnek meg az üzletben, azok többnyire már átestek a tűzkeresztségen -
megvették az olcsót, most pedig már inkább a jót keresik. És nyilván vannak azok, akik nálunk szembesülnek azzal, hogy ami első körben olcsónak tűnt,
az annak a fejlesztése/javítása irreálisan drága. 

Ez lenne tehát a jelenség, amiről írni szerettem volna. Vagyis amit jó lenne megelőzni. 

A legtöbb sportnál azért nem ilyen könnyű melléfogni, mert van pl. edző, aki segít a szülőknek a sporteszközök, sportfelszerelések kiválasztásában, 
és kertelés nélkül be tud mondani egy összeget, ami alatt nem érdemes próbálkozni. 

A gördeszkánál ilyen szempontból rosszabb a helyzet, így könnyen gazdára lelnek a minősíthetetlen gagyi darabok, vagy azok, 
amik rövid távon erős kompromisszumok mellett ugyan használhatóak, de amikor valamelyik alkatrész cserére szorul, a ráfordítás vetekedni fog a teljes vételárral. 

Ok, mit lehet akkor tenni? 
Egyfelől beszélhetünk róla. Gyakran. Ha kellő tájékoztatást nyújtunk az embereknek, akkor képesek lesznek megkülönböztetni a játékot a sporteszköztől, 
vagy a belépőszintet a felső kategóriától. Reális árakkat tudnak kalkulálni, és észreveszik, ha valami gyanúsan olcsó (vagy éppen gyanúsan drága).
Másrészt nem bűn előnyben részesíteni a szaküzleteket - skateshopból ugyan nincs túl sok az országban, de néhány kivételtől eltekintve
mindegyikünk számára rendkívüli jelentőséggel bír a gördeszka sport. Ahhoz pedig, hogy ebbe minél több embert vonjunk be, 
célszerű az ehhez megfelelő alapokat biztosítani, ami jelen esetben minimum a célnak megfelelő eszközt jelenti. 

(komplett gördeszkáink aktuális kínálata ERRE található, ha pedig kedvet kapnál ahhoz,
hogy saját magad állíts össze egy deszkát, IDE KATTINTVA átböngészheted gördeszka komponenseink & tartozékaink széles választékát)

És hogy a nagy okfejtésben le ne hagyjam a story végét: 

az egyik deszkán elég volt a gumipogácsákat cserélni - a gyáriak konkrétan kemény, funkciótlan műanyag darabok voltak, amik nemhogy a kanyarodásban,
de a csillapításban sem segítettek. A csere nem egy nagy összeg, de ha a deszka 5000-10000 Ft-ot (sem) ér,
akkor nyilvánvaló aránytalanság az árának 20-40%-át elkölteni a legolcsóbb alkatrészre. 

A másik gördeszkán a törött felfüggesztést kellett pótolni, de mivel ezeket párban lehet kapni, elég rossz pozícióból indultunk.
Szerencsére találtam egy régóta kallódó fél pár függőt, csakhogy a deszkán a furatok távolsága egy lassan 30 éve elavult szabványt követ,
vagyis rögtön fúrni is kellett. Volt itt is gumipogácsa csere, a lényeg, hogy a végén közel 10 rugót kellett ráfordítani a deszkákra. 

Vegyes érzelmekkel adtam őket vissza. Az ügyfél szempontjából elkészültek, szerintem nem igazán. Egy csapágy- és kerékcsere nagyon jót tett volna nekik,
de ez olyan mértékű ráfordítás jelentene, hogy egyértelműen jobb választás akkor már az egész deszkát lecserélni. Viszont egy gördeszkának jól kell gurulnia,  
erről nem nyitunk vitát. Emlékszem, amikor 14 éves koromban megkaptam az első vállalható minőségű kerékszetemet - szó szerint új dimenziókat nyitott. 
A deszkám ugyan egy tákolt szar volt, de már jól gurult és ez megváltoztatott mindent. Jó lenne, ha ezt az élményt minden kezdő gördeszkás átélné. 
Pontosabban: ha eleve innen indulnának, és megspórolnák a felesleges, költséges köröket ők is, meg a szülők is. 

Nem minden olcsó gördeszka ennyire rossz. Egy szélsőséges esetet ragadtam ki, szemléltetésre ez a legjobb - az állatorvosi ló, ami az összes tünetet produkálja. 
Viszont azt kijelenthetjük, hogy a jó minőségű gördeszkákat évtizedek óta a 80-100 EUR közötti ársávban találjuk, ez pedig konkrétan a fele annak, 
amennyibe a saját magunk által válogatott alkatrészekből összeállított gördeszka kerül. 

Fontos hangsúlyozni, hogy jelen írással egyáltalán nem az általunk, és mások által kínált termékeket minősítgetjük,
hanem két eltérő termékkategória különbségeire szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy mindenki az érdemi szempontokat tudja mérlegelni a választás során. 

olcso gyenge gordeszka 01

Páran még talán emlékeznek a fogyasztóvédelem által 2013-ban elvégzett vizsgálatra, mely során nagyobb áruházakban kapható gördeszkákat vetettek különböző, a valós használatot szimuláló tesztek alá (kattints IDE a cikk elolvasásához). Az eredmény siralmas volt, 9 deszkából 7-et vonattak ki a forgalomból, mi, skateshopok pedig vigyorogtunk, hogy végre elindult egy folyamat, és a sok szemét eltűnik a piacról.
Még a Magyar Nemzet is szentelt egy cikket a témának (ITT található), de az NVH oldalára mutató link már sajnos nem él, és esélyes, 
hogy ez a kezdeményezés is megállt ott és akkor. 

Vannak azonban intő jelek, melyek alapján különösebb szakértelem nélkül is be lehet azonosítani a kerülendő darabokat.
Ezekből felsorolnánk párat: 
- celofánba csomagolt lap, amire csomagolás után szerelték fel a felfüggesztéseket
- ránézésre rossz minőségű falemezekből préselt lap
- eldolgozatlan oldalsó élek 
- nem megfelelő alapanyag, pl fenyő
- kis méretű, fényes kerekek (az urethán kerekek anyaga matt, esetleg selyemfényű) 
- karton csomagolásba bugyolált hátsó felfüggesztés 
- számottevő mértékben kotyogó csapágyak
- merev gumipogácsák
- látványos öntési sorják a felfüggesztésen

Ha ilyesmit látunk, biztosak lehetünk benne, hogy rendkívül gyenge minőséggel van dolgunk. 

Egy korábbi írásunkban már összeszedtük a (jó minőségű) komplett gördeszka választásához legszükségesebb dolgokat. 
Ha még nem olvastad a cikket, IDE KATTINTVA bepótolhatod. 

















 

Gördeszka csapágy karbantartás - részletes útmutató

A gördeszka egy olyan sporteszköz, ami szinte kizárólag csak kopó alkatrészekből áll, 
melyek előbb-utóbb elhasználódnak és az élettartamuk alatt szinte semmiféle karbantartást nem igényelnek.
Ez alól az egyetlen kivétel a csapágy - a gördeszka egyszerűségét tekintve ez egy viszonylag komplex alkatrész,
ami ráadásul nagyon komoly strapának van kitéve.
Ha a csapágy kevésbé teljesít jól, az alapjaiban határozza meg a gördeszkázás által nyújtott élményt, 
rendszeres karbantartással azonban gondoskodhatunk az állandó jó teljesítményről, 
és - nem utolsó sorban - többszörösére növelhetjük az élettartamot. 

A csapágy két fő ellensége a víz és a por. setupshop gordeszka csapagy tisztitasElőbbit nem olyan nehéz elkerülni, a zárt csapágyak porvédői pedig (nevükhöz hűen) a kívülről érkező szennyeződések bejutását hivatottak megakadályozni - ez persze nem jelent tökéletes porállóságot. 
Ráadásul por nem csak kívülről juthat be a csapágy belsejébe, hanem belül is keletkezik –
a fém részek súrlódása finom acél "törmeléket" eredményez. Amennyiben folyamatosan gondoskodunk a megfelelő kenésről, az így keletkező por nem sok gondot okoz, de a kívülről bejutó és a belül keletkező szennyeződés, valamint a kenőanyag elhasználódása együttesen a csapágy teljesítményének romlását, idő előtti elhasználódását okozzák  


Két megoldás létezik a problémára: csere és karbantartás.
Előbbin nincs mit taglalni, utóbbi azonban egy kétségkívül költséghatékonyabb megoldás,
és bár némi időt igényel, nem túl bonyolult ahhoz, hogy bárki el tudja végezni.
Bizonyos mértékig minden csapágy szétszedhető, és ehhez speciális szerszámokra sincs szükség.
A modern, rugalmas porvédővel és nylon golyóskosárral rendelkező darabok bonthatósága viszont rendkívüli módon megkönnyíti a szakszerű és gyors tisztítást, melynek során eltávolítjuk a csapágyon belül felhalmozódott szennyeződést.

Az alábbiakban nem csupán leírjuk, de aprólékosan végig is vezetünk az alapos karbantartás minden egyes lépésén. Egyes lépések tetszés szerint kihagyhatóak, és természetesen vannak ettől eltérő megoldások is - a lényeg, hogy ha időnként elvégzel valamilyen karbantartást a csapágyakon,
akkor mind teljesítményben, mind élettartamban meg fogják hálálni
(feltéve, hogy jó minőségű csapágyakat használsz - aktuális gördeszka csapágy kínálatunkat IDE KATTINTVA tekintheted meg).

Amire szükséged lesz: 

1. hegyes eszköz - kés, papírvágó sniccer, vagy akár gombostű a porvédő eltávolításához. 
2. tompa eszköz - fogpiszkáló, vagy kisméretű laposfejű csavarhúzó a golyóskosár eltávolításához
3. megfelelő tisztítószer
4. megfelelő kenőanyag 
5. fültisztító pálcikák 
6. rongy, papírtörlő vagy zsebkendő

A szétszerelés nélküli gyors tisztításokhoz a BONES CSAPÁGYTISZTÍTÓ készletét ajánljuk.  

A megfelelő tisztítószer

Ez lehet alkohol, aceton, de még akár brigéciol is, bár ez utóbbi nem túl környezetbarát anyag -
ez utóbbit javasoljuk legkevésbé. Valamint  léteznek speciális, biológiailag lebomló,
egyszerűen használható modern zsíroldó szerek, mint pl EZEK.
Az izopropil alkohol könnyen beszerezhető, hatékonyan tisztít, és foltmentesen, gyorsan szárad. 
Az acetonnál figyelni kell arra, hogy a folyadék ne érintkezzen a porvédők gumi részeivel, mert oldhatja azokat.
Ha pedig mondjuk brigéciollal dolgozunk, annak nagyon erős zsíroldó hatása miatt a csapágyakat 
tisztítás után még vízzel is át kell mosni, majd szárazra törölni, illetve gondoskodni kell a brigéciol tárolásáról, 
mivel a lefolyóba önteni szigorúan tilos.  

A megfelelő kenőanyag

A zsírokat kerüljük, gördeszka csapágyba olaj való, abból is valamilyen „vékony” fajta.
Ha nem rendelkezünk speciális kenőanyaggal (mint pl a BONES SPEED CREAM),
akkor használjunk jó minőségű, kimondottan száraz körülményekre való kerékpárlánc olajat (ún. DRY LUBE-ot), 
vagy varrógépolajat, műszerolajat. 

WD-40

Ez a közkedvelt "csodaszer" rengeteg dologra használható, de csapágy kenésére nem az igazi.
60%-a petróleum, ami elég gyorsan elpárolog, és ami marad, az ugyan biztosít valamennyi kenést,
de ilyen célra nem nehéz jobb alternatívát találni.
Ugyanakkor szeretjük, mert erősen szennyeződött, korrodált csapágyak megindítására/gyors tisztítására,
és/vagy a bentrekedt víz kiszorítására kiváló! Csak Használat után ne felejtsük a WD-40-et is eltávolítani, 
mielőtt a megfelelő kenőanyagot juttatnánk a csapágyba.

A szétszerelés menete

Távolítsd el a porvédőt vagy porvédőket:
egy tűvel, szikével, vagy sniccer hegyével a belső gyűrű felől tudod felfeszíteni,
de csak óvatosan, ne deformálódjon el – még szükség lesz rá.
Ha a csapágyon acél porvédőt látunk, akkor kicsi az esélye,
hogy roncsolás nélkül le tudjuk szedni - ez esetben ennyi áldozatot kíván a karbantartás.


setupshop gordeszka csapagy tisztitas 06
ez a porvédő kuka, belül pedig látszik az acél golyóskosár

Ha fém golyóskosárral van dolgunk, akkor a szétszerelés itt meg is áll, és csak annyit tehetünk, 
hogy hatékony zsíroldóval jó alaposan átmossuk a csapágy belsejét, eltávolítva mindent, 
ami nem oda való. 
Nylon golyóskosár esetén azonban a csapágy darabokra szedhető, egy kellően vékony,
de tompa tárggyal lefelé nyomva a kosár kipattintható a csapágyból. 

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 04
eltávolított porvédő, nylon golyóskosár - ez a csapágy könnyen darabjaira szedhető

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 07
így pattintsd ki a golyóskosarat a helyéről

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 08
eltávolítva a nylon golyóskosár

Ezt követően elég a csapágygolyókat egy oldalra rendezni, és a belső gyűrű is eltávolíthatóvá válik,
lehetővé téve, hogy a csapágy minden egyes alkotóelemét tökéletesen letisztítsuk.

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 09
a golyókat egy oldalra rendezve a csapágy szétszedhető


setupshop gordeszka csapagy tisztitas 10

A tisztítás menete

A tisztítószerbe mártott fültisztító pálcákkal alaposan töröld át a külső és a belső gyűrűket, 

különös tekintettel a vájatra, amiben a golyók futnak.

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 11
Töröld át a külső gyűrű belső felét...

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 12
majd a belső gyűrű külső felét. 


A golyókat is tisztítsd le teljesen. 
Fordíts kellő figyelmet a golyóskosár alapos tisztítására! A golyók helyére nem fér be a fültisztító, 
itt pl. fogpiszkáló végére tekert vattával lehet hatékonyan dolgozni. 

Amennyiben alkoholt használtál, nincs száradási idő. Brigéciolos/vizes tisztításnál ügyelj rá, 
hogy összeszerelés előtt megszáradjanak a komponensek, erre rá is lehet segíteni pl sűrített levegős spray-vel. 

Összeszerelés

Kezdőknek némi problémát okozhat a golyók visszahelyezése, ehhez a következő módszert javasoljuk:
a külső gyűrűt fektesd el, majd helyezd bele a golyóskosarat (fejjel lefelé), abba pedig a belső gyűrűt.

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 13
Külső gyűrű, golyóskosár (fejjel lefelé) és a belső gyűrű - jöhetnek a csapágygolyók!

Rakj a külső és belső gyűrűk közé 5 golyót szorosan egymás mellé, majd a hatodik golyót helyezd a már helyükön levőkre, és óvatosan nyomd le.

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 14

Ezt ismételd meg az utolsó csapágygolyóval is, aztán óvatosan forgasd körbe a külső gyűrűt, hogy a golyók a helyükre kerüljenek,
végül rendezd őket egyenletesen körbe, hogy a csapágy egyben maradjon.

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 15

A golyóskosár visszahelyezése

Rendezd úgy a golyókat, hogy legalább 3-ra rá tudd pattintani a golyóskosarat,
majd pozícionáld a többit is a helyére, innen pedig már egyszerű a dolog. 

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 16
a kosár már félig a helyén van

Most jön a kenés, és hozzá egy jó tanács: itt a kevesebb a több. Csapágyanként 1, maximum 2 csepp olaj bőven elég.
Ennél több csak ki fog folyni és összekeni a kereket meg a felfüggesztést.

Végül nem marad más hátra, mint a porvédő visszahelyezése, és meg is vagyunk.

setupshop gordeszka csapagy tisztitas 17
az utolsó lépés

A csapágy tisztítás gyakorisága

Nyilván a használattól függ, hogy kinek milyen gyakran érdemes elvégeznie egy teljes csapágy karbantartást,
de abban vélhetőleg egyetérthetünk, hogy évi 2-3 alkalomnál többször felesleges bíbelődni vele. 

Az illusztrációként használt képeken a Nomad Skateboards egyik népszerű darabja,
a kedvező ár/érték arányú ABEC5-ös csapágya látható, de lényegében így néz ki szinte minden modern gördeszka csapágy. 

Bár a leírás aprólékos, a gyakorlatban (némi rutinnal) a teljes művelet kb 1-1.5 óra alatt elvégezhető. 

Reméljük, hogy hasznos tanácsokkal tudtunk szolgálni, és köszönjük, hogy velünk tartottál! 
Ha pedig valamilyen kérdés merülne fel a témával kapcsolatban, látogass el győri üzletünkbe, 
vagy keress meg bennünket telefonon, emailben vagy facebookon/instagramon!

Jó gurulást! 

Pump Around Skate Jam - pumptrack avatás gördeszkás módra


 Amikor elkezdtek szállingózni a hírek a Győrújbaráton épülő pumptrackről, nagyon örültünk és meg voltunk győződve róla,
hogy a gördeszkások által előszeretettel látogatott hely lesz belőle.

pumptrack gyorujbarat 03

Persze egy pumpapálya nem életünk skateparkja, ugyanakkor egy nagyon szórakoztató,
és adott készségeket (mozgáskoordináció, állóképesség, egyensúly) elképesztő hatékonysággal fejlesztő terep!
Egyik legnagyobb előnye, hogy szinte azonnali függőséget okoz, és az ember mindig „csak még egyet” akar menni rajta, függetlenül attól,
hogy a kezdeti próbálkozásoknál tart, vagy már rutinosan körözget.

 pumptrack gyorujbarat 01

Az új spot a kerékpárosok körében azonnali sikert aratott, kicsik és nagyok egyaránt napi szinten látogatják, elindultak a BMX edzések,
valamint a pálya fejlesztése sem állt meg - kapott egy komoly wallride-ot, illetve nemrégiben kiegészült egy dirt line-nal is.


pumptrack gyorujbarat 04

A gördeszkások azonban nem túl gyakori vendégek arrafelé. Pontosabban vannak (nagyon kevesen), akik rendszeresen használják,
de a többség vélhetően maximum képen látta.
Tény, hogy ez nem egy ortodox megközelítése a sportnak. Ugyanakkor vitathatatlan, hogy pumpálni tudni kell,
akár egy parkot akar az ember hatékonyan használni, akár félcsőben, poolban próbálkozik.
Tegyük hozzá: a szerencsésebbek ezt a készséget konkrétan parkban, félcsőben vagy poolban sajátítják el :D

Sok panaszra azért nekünk sincs okunk: javában készülnek a tervek a győri skatepark felújítására, közben pedig adott a pumptrack Győrtől nem messze,
ahol fokozatosan, és jelenleg a legszórakoztatóbb módon szokhatunk hozzá az ívek használatához.
Ez pedig egy olyan lehetőség, amivel érdemes élnie minden (ambiciózusabb) gördeszkásnak.

Mivel a pályán tényleg komoly kerékpáros forgalommal kell számolni délutánonként, adta magát az ötlet,
hogy kérjünk egy szabad idősávot a gördeszkások számára. Ezzel nyilván nem a bringások kirekesztése a cél:
a pálya az övék, ezt senki nem vitatja - kerékpáros egyesület hozta létre, ők üzemeltetik.
Ugyanakkor szeretettel látják ott a gördeszkásokat, és készséggel mondtak igent a kérésre,
szabad utat adva az általunk „Pump Around” Skate Jam-nek keresztelt eseménynek.

Hogy valóban Jam lesz-e belőle, azt egyelőre nem tudni. Az eredeti elképzelés szerint egy családias, kötetlen gurulásra invitáljuk az érdeklődőket,
ahol zavartalan körülmények között próbálhatják ki a pályát, gyakorolhatnak,
azonnali segítséget kérhetnek a pálya használatához szükséges technikák elsajátításához, illetve tapasztalatot cserélhetnek egymással.
Nem titkolt cél a pálya népszerűsítése a gördeszkások körében: nem állíthatjuk, hogy bővelkedünk jobbnál jobb spotokban,
pumpapályával viszont nagyon kevés település büszkélkedhet az országban, becsüljük hát meg! 



Az esemény facebook linkjéhez és további információkhoz kattints ide ... aztán tali a pályán szombaton!

A rendezvény támogatói: 

Török Gépipari Kft
Borsodi Műhely Kft
A Beton
Hangszerarzenál Győr
Aranypatkó Fogadó, Panzió és Étterem


Áruházunkban biztonságosan fizethetsz kártyákkal, banki átutalással, utánvéttel illetve a személyes átvétel folyamán is.

baba